Renata Šagátová učitelka francouzštiny, koordinátorka žákovského parlamentu 2. stupně a gymnázia
Pozice francouzštiny jako cizího jazyka na středních školách se dost mění. Francouzština je často braná jako "složitý" jazyk, což mě vede k přemýšlení nad novými přístupy k výuce.
Již od začátku žáky motivuji k mluvení a porozumění. V hodinách pracujeme na výslovnosti a to formou různých, mimo jiné i dramatických cvičení. Ovlivnila mě metoda "pěti smysly" a psychosomatický přístup. Snažím se žákům jazyk zprostředkovat různými vjemy. To jim pomáhá v "zapamatování si", vede je k přesnosti a k autonomní práci s chybou. Výuka je tak živější, zábavnější a pestřejší. V rámci hodin podporuji studenty ve spolupráci a vzájemné pomoci.
Mám radost, když studenti nacházejí propojení mezi jednotlivými jazykovými jevy. Těší mě, když mají radost z vlastní práce a pokroků.