Ondřej Novotný učitel informatiky
K učení mě vede mnoho důvodů, které se často proměňují i v rámci týdne (aneb v neděli večer se mě raději neptejte), ale stabilně je to snaha o útěk ze stereotypu a jakýsi druh občanské „služby společnosti“. Je to nepochybně ta nejnáročnější (velká pokora před plnoúvazkovými kolegy!), ale naštěstí i nejvíce sebeodměňující činnost, co jsem kdy dělal.
Hodiny beru primárně jako výzvu na souboj s časem, který by studenti mohli trávit kdekoli, ale jsou právě teď v mé třídě. Mým úkolem pak je, aby byla výuka pestrá, zábavná a naučná, ale hlavně taková, aby se do ní studenti rádi vraceli.
Žáky se snažím vést k informatickému a kritickému myšlení. Aby to jak např. funguje počítač či internet nebrali jako nějaké „kouzlo“. Chci je inspirovat k otázkám proč/jak to funguje a schopnost si k tomu nalézt vlastní odpověď. Právě dovednost získávat a zpracovávat informace beru v informatice jako klíčovou, neboť přesně to je zásadní pro další úspěch nejen v oblasti IT. Moc mě těší, když mě o tom každoročně studenti přesvědčují třeba skrze prezentace svých aktualit. Taky mě zahřeje u srdíčka, když mě bývalý/á student/ka přijde jen tak pozdravit do „výpočetky“ a úplně nejvíc jsem rád, že mohu být na tak fajn škole, jako jsou právě Lauderky.