
Natália Horáková učitelka 1. stupně
Učitelskou profesi vnímám jako smysluplné povolání, které mi dává možnost být u důležitých okamžiků dětského poznávání, objevování a růstu. Ve výuce se snažím vytvářet bezpečné a podnětné prostředí, kde se děti nebojí ptát, chybovat ani přemýšlet nahlas. Mým cílem je nejen předat znalosti, ale také vést žáky k samostatnosti, spolupráci a radosti z učení. Největší odměnou jsou pro mě chvíle, kdy děti překonají samy sebe, nadchnou se pro něco nového nebo si navzájem pomohou bez pobídky. Ve škole se nejvíc těším právě na tyto malé radosti každodenního života – úsměvy, otázky, pokroky i společné legrácky. Velký vliv na můj přístup k práci měly inspirativní kolegyně i zkušenosti z různých typů škol, které mi ukázaly, jak různorodé a bohaté může školní prostředí být. Učení vnímám jako společnou cestu, na které jsme s dětmi partnery – každý z nás se stále učí něco nového.